Daca esti aici, nu esti maimuta. / You are not a monkey if you are here.

Maimuta este mamifer. Insa ea nu intra pe acest blog. In concluzie: clar, nu esti maimuta. Ce esti? / The monkey is a mammal. Even so, it does not access this blog. In conclusion: definitely, you are not a monkey. What are you?

luni, 22 martie 2010

Anii 70.

Desi am promis ca voi scrie despre anii 70 ieri, incredibila durere in gat si rau general m-a impiedicat sa o fac. Insa si astazi e o zi buna pentru a vorbi despre anii 70. Oricand e o zi buna pentru a vorbi despre anii 70.

Daca ar fi sa trecem in revista evenimentele care au fost capete de afis in perioada 71-79, trebuie sa mentionam Razboiul din Vietnam, care se termina in 73. Sa nu uitam totodata de Razboiul Yom Kippur care constat in lupte intre Egipt si Israel. ( cum putea fi altfel?)
Anii 70 au fost guvernati de doua ideologii care se loveau cap in cap si care au fost dezbatute intens in aceasta perioada: capitalismul si comunismul.
Doua evenimente tragice care merita notate aici: 1976 - 700 de copii sunt macelariti in Soweto ( in Africa adica) pentru ca au facut o demonstratie pasnica. 1972-  Olimpiada de vara de la Munchen. Atac terorist. Atleti israelieni sunt omorati de teroristi... palestinieni.
Erau si pe-atunci crize. Chiar 2. Una in '73 , criza petrolului si una in '79 , criza energiei.
Alte evenimente, pentru a forma o imagine de ansamblu: Scandalul Watergate, Pinochet triumfeaza in Chile, in '79 Domana Thatcher si cu partidul conservator prind avant in UK, Saddam Hussein creste in popularitate in Iraq, modernizand statul. Anul 1979 aduce un eveniment care mie mi se pare amuzant. Desi nu este. Cred. Anul 1979 este anul in care la Vatican au fost alesi trei Papi. De-aia i se mai spune "Anul cu trei Papi".

 Daca ar fi sa ne uitam asa in ansamblu, e clar ca anii 70 nu au fost cei mai linistiti ani care s-au scurs pana acum. Bineinteles, acest freamat politic si social a adus, pe de alta parte, progres tehnologic si dezvoltare.

O sa enumar aici doar unele dintre inventiile cele mai importante ale decadei : descoperirea LASER-ului (pentru detalii contactati profesorul de fizica Gavrila Constantin care este in stare sa povesteasca cea mai frumoasa poveste despre Laser), s-au inventat programarea in C( da, ne bucuram cu totii), calculatorul de buzunar, jocurile video, cuptorul cu microunde, fibra optica si multe multe altele.

Bun. Acum am ajuns la capitolul muzica. Incerc sa fac o lista cu artistii care imi vin in cap cand vine vorba de muzica anilor 70.

Fleetwood Mac
Elton John ( vezi postarea anterioara)
The Eagles
Jackson 5
Jimi Hendrix
Janis Joplin
Jim Morrison
Bee Gees ( a , a, a, a stayn' alive, stayn' alive. aia.)
ABBA
Led Zeppelin
The Who
Pink Floyd ( va urma cat de curand un articol despre Pink Floyd)
Deep Purple
Queen ( tot asa, in curand si despre ei)
AC/DC..

Cred ca mai sunt o groaza si imi pare rau ca nu imi vin mai multi in minte...
Cand vine vorba de filme trebuie sa amintim The French Connection, The Godfather si Kramer vs. Kramer ... a. si Star Wars.

Am scris toate astea pentru ca simteam sa imi pun ordine in ganduri cand vine vorba de anii 70. Mi se pare interesant sa incercam sa facem liste cu ce stim despre cutare lucru sau subiect.. E un exercitiu minunat. Mie imi plac anii 70. Insa daca vine vorba despre cei mai frumosi ani ( ce film, ce film, voi vorbi si despre el) voi alege mereu anii 20. Sau the roaring twenties. O sa scriu si despre perioada aia in curand.

Va las cu bine pana diseara.

Un comentariu:

  1. Aștept cu nerăbdare și anii 60, pe care îi iubesc (și) pentru că m-am născut atunci...

    RăspundețiȘtergere