Daca esti aici, nu esti maimuta. / You are not a monkey if you are here.

Maimuta este mamifer. Insa ea nu intra pe acest blog. In concluzie: clar, nu esti maimuta. Ce esti? / The monkey is a mammal. Even so, it does not access this blog. In conclusion: definitely, you are not a monkey. What are you?

miercuri, 17 martie 2010

Despre Londra. Introducere.

Mi-am propus, asa dintr-o data, sa fac un fel de serial despre Londra pe acest blog. Mi se pare imposibil sa cuprind tot ce simt si tot ce as vrea sa iti spun despre Londra intr-o singura postare. Asa ca de fiecare data cand o sa imi aduc aminte ceva despre Londra sau o sa hotarasc sa scriu ceva despre Londra o sa apara aici. Pentru inceput, introducerea.

S-a scris mult despre Londra, insa nimic nu se compara cu ceea ce Londra iti lasa tie in suflet. Cu ce miros ramai in nari, cu ce imagine ramai legat cumva pe viata, ce gust iti aduce aminte de Londra?

* e incredibil cum acum, in timp ce scriu asta, ascult Chopin. Nu stiam ca Chopin merge atat de bine cu subiectul asta. *

Bun, in primul rand, pentru mine, Londra e asa un fel de Arcadia (am promis ca voi vorbi de Arcadia candva, o sa se intample, poate maine ). Londra e un loc pe care nu il iubesc ci simt ca mi-a intrat cumva in sange, simt ca face parte din mine. Si nu glumesc cand spun asta. In Londra orice e posibil. E un oras al contrastelor. Stii, cumva ca la o antiteza intr-un roman. Personajul negativ X il pune in valoare, prin antiteza, pe personajul pozitiv Y. Si poate ca Londra are astazi mai mult X decat Y, da, dar cu toate astea Y devine ca o perla neagra pe care o cauti, iar atunci cand o gasesti, o pretuiesti mult mai mult.

Experienta mea cu Londra e oarecum ciudata. Fiind cvasi-obsedata de tot ce inseamna cultura britanica si societate britanica, ma asteptam sa vad la Londra exact ce scrie in toate ghidurile alea pe care le citisem inainte sa plec prima oara acolo. Nu contest ca nu am vazut tot ce scria acolo, insa acel "tot" a trecut si prin filtrul mintii mele, mai bine zis, prin filtrul sufletului meu si am inteles cu totul altceva. Ma gandesc sa fac o insiruire de cuvinte, de termeni care imi aduc aminte de Londra. Asta pentru ca mi-ar lua mult prea mult introducerea asta , da, acum imi dau seama ca mi-ar lua prea mult sa o scriu. Iata introducerea in cuvinte, cuvinte alese complet alandala, cuvinte care imi vin in cap pe moment.

Metrou.
Soho.
Punk.
Turner.
Tate.
Wren.
St. Paul's.
Eastend.
Victoria.
Oxford Circus.
Picadilly Circus.
Imbulzeala.
Pakistan.
India.
Orice.
Mizerie.
Barbati.
Eleganti.
Blackberry.
UCL.
Travestit.
Kitsch.
Big Ben.
Burberry.
Gay.
Istorie.
Regina.
Si printii.
Diana.
Sport.
Parcuri.
Ploaie.
Umbrela.
Soare.
Tamisa.
Tower Bridge se-mparte-n doua.
Lucrari la metrou.
Imbulzeala in autobuz.
Vivienne Westwood.
Hoti.
Traficanti.
de orice.
Femei urate.
Limuzina.
West End.
AA School.
Restaurantul italienesc cu preturi mici si mancare exceptionala.
Harrods.
Restaurantul de la Harrods.
Biciclete.
Oameni de afaceri.
Locuri de joaca.
Japonezi.
Evident, turisti japonezi.
1666.
Cai.
Concert de orga la  Westminster.
Cersetori.
Romani cersetori.
Troruar curat.
Lancaster Gate.
Trocadero.
Cupidon.
Am zis de Turner?
British Museum.
Victoria and Albert Museum.
Hyde Park.
Dubiosii din Hyde Park.
Harta.
Statii de metrou.
The Soho Hotel.
Luat metrou gresit in directie gresita.
Mers pe jos.
15 km.
Magazine urate.
Magazine frumoase.
Totul e scump.
EAT.
Pret A Manger.
D&G de pe Bond Street.
Bond Street.
Ceai.
Mult.
Iarba.
Lac.
Barcute.
Lebede.
Buckingham.
Regina, din nou.
Poze.
Schimbarea de garda.
Chinezi.
Frig.
Multa cultura.
Parlament.
Norman Foster.
Ziar prost in metrou.
Pantofi urati.
Blonde.
Multe.
si grase.
Dezamagire.
Decadenta.
Arta.
Cinematograf.
Musical.
Uimire.
Dependenta.
Subcultura.
Graffiti.
Jeg.
Tigari.
Whiskey.
Posh.
Nori.
Embankment.
Waldorf.
Limba britanica pura.
Limba britanica - varianta indiana.
Guma de mestecat.
Cioflait.
Liniste in metrou.
Flori.
Wellington's.
Noapte.
Freamat.
Perfectiune.
Miros de mesteacan.
Tiramisu excelent.
Cafea buna.
Catedrale.
Uniforme.
Garzi surde, mute si oarbe.
Ciori.
Pasari ciori.
Dezorientare.
Cautare.
Oameni amabili.
Oameni flegmatici.
Oameni tristi.
Vant, din nou.
Plimbare pe Tamisa.
Amintire.
Agitatie.
Oboseala.
....
....
....
...ar mai fi multe. Nu imi vin in cap acum. Chiar nu imi vin in cap. Oricum, Londra e o amestecatura fantastica de orice vrei si nu mai vrei. Important e ca la final ramai cu un gust placut. Foarte placut.
Ce am scris aici e doar asa 1 % din ce o sa scriu pe viitor.
Primul capitol va fi despre  Londra Medievala. Ce a fost ea si ce a mai ramas si acum.

Ma voi opri aici, nu de alta, dar dau in melancolie.

O seara placuta. Pun  imediat o nocturna de Chopin, buna de baut ceai/ citit carti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu