Daca esti aici, nu esti maimuta. / You are not a monkey if you are here.

Maimuta este mamifer. Insa ea nu intra pe acest blog. In concluzie: clar, nu esti maimuta. Ce esti? / The monkey is a mammal. Even so, it does not access this blog. In conclusion: definitely, you are not a monkey. What are you?

marți, 16 martie 2010

Rachmaninoff , in mai multe versiuni.

Am promis ca o sa postez aici ceva legat de diferenta de interpretare care apare intre artisti, in cazul aceleiasi piese. Bun. Pentru a evita orice confuzie legata de "virtuozitate" si "talent" sau stiu eu ce altceva, am ales mari interpreti si o piesa de rachmaninoff cu care ma mandresc si eu ( bineinteles, varianta mea este, as putea spune, foarte proasta (?), da , foarte proasta fata de a lor ). Am luat decizia sa aleg mari interpreti pentru a scoate din ipoteza lipsa de experienta sau lipsta de talent sau cum vreti sa ii spunem. Eu va voi spune la final care este varianta mea preferata, pentru ca nu exista variante bune si rele, ci variante care imi spun ceva si variante care nu imi spun nimic( ca interpretare si ca mesaj).

Rachmaninoff, Preludiu Op. 23 no.5

In interpretarea lui Gilels



In interpretarea lui Richter



In interpretarea lui Prokofiev



In interpretarea lui Horowitz



In interpretarea lui Rachmaninoff insusi



In interpretarea lui Lang Lang, vestitul pianist.



Si in interpretarea prietenei mele Lisitsa ( nu ma pot abtine aici, dar nu imi place deloc ce face ea cu pianul). Da, ea e virtuoz. Are tehnica. Punct. Pentru a fi rea pana la capat, a se observa rochita roz.


In final, in interpretarea lui Kissin :



Sper ca ai avut timp sa le asculti pe toate si sunt sigura ca ai vazut diferente clare intre ei. Hai sa iti spun parerea mea : Richter si Kissin chiar fac din piesa asta ceva sublim. Nu pot sa decid intre ei doi, uneori imi place Richter mai mult, alteori Kissin. Lisitsa este grotesca iar Lang Lang nu numai ca nu imi spune nimic, dar tehnic, a ciopartit piesa. Horowitz, Gilels, Prokofiev o interpreteaza insa foarte bine si dau o nota personala, dar eu nu rezonez cu interpretarea lor. Iar pe Rachmaninoff nu am cum sa il contest, doar isi canta propria piesa. As fi tare curioasa sa aflu ce parere ai, pentru ca sunt sigura ca este diferita. Si este minunat ca e asa. Fiecare simte altfel muzica.
Sper ca ti-a placut. Mie mi-a placut . A fost frumos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu