Daca esti aici, nu esti maimuta. / You are not a monkey if you are here.

Maimuta este mamifer. Insa ea nu intra pe acest blog. In concluzie: clar, nu esti maimuta. Ce esti? / The monkey is a mammal. Even so, it does not access this blog. In conclusion: definitely, you are not a monkey. What are you?

marți, 16 martie 2010

Putina poezie clasica japoneza.

M-am hotarat sa scriu aici despre poezia clasica japoneza din doua motive.

1. Gratziela mi-a dat inapoi cartea pe care i-o imprumutasem, deci am de unde sa scot poeziile.
2. Imi place la nebunie.


Tema iubirii "tainuite" capata niste nuante incredibile la Minamoto No Hitoshi(880-951) . Incredibil.

,, Desi acopera
   Abisul care ne separa-
   Trainica si aievea
   Ca podul Sano catre rasarit,
   Iubirea mea n-o stie nimeni"

*****
Acelasi poet, aceeasi tema.

,, De ce-a crescut atat de mult
   Devenind o dragoste fatisa
   Iubirea mea pe care-o tin
  Ascunsa ca lujerii de bambus
  Pitulati in iarba din cimpie?"

Masaoka Shiki( 1866- 1902) - micropoemul

,,Una se desprinse-
  doua-
  Camelii"

,,Fluturi;
  copilul pelerinilor
  in stare sa umble incetisor"

,,Bogatasi
  vin si beau din apa asta limpede,
  si ursii"

,,Intre ziduri
  trei mii de ostasi-
  Frunzele crude"

Ce e fascinant la poeziile astea e ca sunt mii de interpretari pe care le poti gasi. E un exercitiu minunat sa te intrebi ce inseamna fiecare cuvant de'aici. Eu am incercat. Iti recomand si tie.
O seara placuta, ne vedem maine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu